2011年12月12日月曜日

剣道 in HAWAII


ALOHA!!!! (↑ my sister)
アロハ!!!!

I traveled Hawaii with my family last month.
I spent wonderful time and KEIKO!! Of course;)
先月、ハワイでバケーションと剣道を楽しんできました。

 I went to HONBU KAI KEIKO.
It was a GODO KEIKO(joint keiko). People came from many dojo.
Many people went to a Tournament then, it was smaller than usually.
But, I was very happy to be there.
 出発の前日、ハワイのお客様に稽古に参加させてもらえないかと連絡を取ってみたところ
「もちろん大歓迎だよ!!」と嬉しいお返事を頂いたので水着よりも防具メインの荷造りになりました;)


私が参加した日は大会と重なっていた為、いつもより少人数だったようですが、
運良く毎月1回行われている本部会の稽古に参加することが出来ました。
I met IKENAGA sensei there.
He invited me his dojo, MYOHOUJI DOJO.
I came his dojo, too ;)

そして、そこでお会いした池永先生にお声を掛けて頂き、
妙法寺道場の稽古にも参加させて頂くことになりました。



It was very beautiful dojo!!!


There were three sensei who have 7 dan!!
6 dan sensei and 5 dan sensei also.
妙法寺道場には3名の7段の先生をはじめ、多くの有段者がおられました。
前半は全員で基本稽古をし、後半は大人中心の技稽古や地稽古をしました。
個人的にいくつか質問させて頂いたのですが、的確に、そして丁寧にご指導いただき
とてもとても有難かったです。


We did KIHON KEIKO which beginners also include the first half.
The second half we did WAZA KEIKO and JI KEIKO.
I learned many things from every ji geiko and sensei.

I had really precious KEIKO.
I will keep trying hard with learning there.
Thank you very much.

あたたかく迎えてくださった皆さん、本当にありがとうございました。
有難い御指導だけでなく、たくさん気に掛けてくださった池永先生、本当に感謝しています。

Suemori sensei , I really appreciated your kindness.



MAHALO★MARIKO